بهین علم فهیم

مشاوره روانشناسی، بهداشت روانی (آموزش، مشاوره، پژوهش)

بهین علم فهیم

مشاوره روانشناسی، بهداشت روانی (آموزش، مشاوره، پژوهش)

روانشناسی تجربی

پاسخ خ. جعفری 23 فروردین

نسبت تعداد پاسخ های فراموشی شده به تعداد کل پاسخ ها ضرب در صد.

نمرات فعالیت عملی (آزمایش ها) درس روانشناسی تجربی نیمسال اول 94-1393

شایان توجه است، نمره عملی با در نظر گرفتن کیفیت انجام آزمایش، نحوۀ ارائه در کلاس، نتیجه گیری نهایی، دقت در گزارش نویسی و حضور و غیاب کلاسی محاسبه گردیده است. البته دخالت دادن مسـاله حضور و غیاب با نهایت ملاحظه و ارفاق انجام شده، بدین شکل که از کلیه افراد کلاس تا دو جلسه غیبت نادیده گرفته شد. در ضمن آن دسته از افرادی که در آزمون میانترم موفق شده بودند حداکثر نمره شش را کسب نمایند (اسامی ستاره دار)، در نمره عملی آنها جبران شد.

نمرات واحد عملی درس روانشناسی تجربی- نیمسال اول 94-1393

چهار رقم آخر شماره دانشجویی

نمره  عملی

چهار رقم آخر شماره دانشجویی

نمره  عملی

7177

17/75

2645

18/75

1387

16/5

3352

17/25

2206

13

0113

16/5

2460

17/25

8744

16/5

2247

17

1045

19

2784

17/25

2022

20

8982

18/75

9957

14/75

2326

20

1588

19

1025

18/75

8988

15/5

5057

18/5

5088

15/5

5047

18

1600

0

6312

17/75

6670

16/75

5225

19

5295

15/5

7169

18/75

6452

17/25

1606

18

7569

13/5

6918

0

1912

16

0436

18/5

2883

17/75

2499

17/25

4457

20

9862

18

6450

12

3288

19

6080

16

1203

16/25

5787

16/25

5090

19/25

9659

17/25

2574

17/5

9731

0

2397

17

خواجوی

14/75

9645

18

-

-

نمرات آزمون میانترم مورخ یکشنبه 25 آبان 93

اسامی ستاره دار، موفق شده اند حداکثر نمره آزمون (6) را کسب نمایند. این موضوع در ارزشیابی نهایی این دسته از افراد در نظر گرفته خواهد شد.

نام خانوادگی دانشجو

نمره کسب شده

نمره اعمال شده

نام خانوادگی دانشجو

نمره کسب شده

نمره اعمال شده

اسداللهی

5/56

6

صادقیان*

6

6

اسلامی

5/13

6

طالب پور

4/7

5/5

اصغری

4/28

5

طریقت

4/7

5/5

افراز

5/56

6

عطایی*

6

6

امینی

3/85

4/5

فرشیدراد

5/13

6

ایزدگشسب

4/28

5

فرقدان

3/85

4/5

بنی هاشمی*

6

6

فشارکی

4/7

5/5

پارسامهر

5/13

6

فهیم*

6

6

پهلوان

5/13

6

قاضی*

6

6

ترکیان

5/13

6

کیانی

4/7

5/5

جعفری*

6

6

لطفی*

6

6

جهان بخشی

3

3/5

مباشری

5/13

6

خدارحمی

5/56

6

منانی

3

3/5

خلیلی

4/28

5

مهدوی

5/56

6

رنجبر

5/56

6

نصرالله زاده*

6

6

ری شهری

5/13

6

نوری

5/13

6

رییسی

5/56

6

یمینی*

6

6

سالمی

4/28

5

بازیار

4/7

5/5

سبزواری

5/56

6

بناییان

5/13

6

شادکام

5/13

6

عمرانی

3/42

4

-

-

-

غفاری

5/13

6


اطلاعیه(کلاس روانشناسی تجربی تکمیلی):

بدینوسیله به اطلاع دانشجویان محترم درس روانشناسی تجربی می رساند، با توجه به محدود بودن منبع درسی دانشگاه پیام نور، تعدادی از آزمایش ها در آن ارائه نشده است. این امکان فراهم گردیده که برای آشنایی دانشجویان عزیز با سایر آزمایش های مازاد بر کتاب درسی در قالب یک جلسه آموزشی و با هزینه ای مختصر ارائه گردد. افرادی که تمایل به شرکت در این کلاس دارند می توانند برای ثبت نام اسامی خود را به بنده اعلام کنند.


پاسخ سؤال مربوط به آزمایش منع قبلی

1. آیا کارتها بدون تفکیک شدن (دایره، مربع، و..) فقط روی هم انباشته می شود؟

خیر. باید کارتها به صورت تفکیک شده روی هم ریخته شوند. منظور از (تل) این است که کارتها را باید روی هم انباشته کنید یا روی هم قرار دهید منتهی چون عامل زمان در نظر گرفته می شود این کار با سرعت انجام می گیرد. تفاوت آن با مرحله اول آزمایش واقعی این است که در مرحله آزمایش واقعی هر کدام از کارتها را باید روی همان کارت بزرگی بگذارید که تصویر مربوطه را دارد. یعنی مثلا کارتهای دایره را روی کارت بزرگی قرار دهید که در گوشه آن تصویر دایره رسم شده است.

2. ثبت زمان این ده تمرین به چه کاری می آید در کتاب توضیحی در این بابت نداده؟
مقایسه عملکرد آزمودنی ها بر اساس زمان صرف شده صورت می گیرد. برای همین زمان ثبت می شود. در واقع از آنجا که در هنگام ارتکاب خطا آزمودنی توسط آزمونگر راهنمایی می شود، لذا باید زمان صرف شده اندازه گیری گردد.

3. منظور از عامل مهارت خنثی شود آیا این است که در آزمایش اصلی آزمودنی مشکلی در توزیع کارتها از لحاظ سرعت و درستی نداشته باشد؟

منظور این نیست بلکه منظور آن است که برای کنترل اثر تمرین و کسب مهارت، لازم است مرحله آزمایش مقدماتی انجام شود. در این مرحله صرفا کارتها توزیع می گردد. لازم نیست که آنها را به ترتیب و طبق تصویر در جای مخصوص بگذارند.

4. در آزمایش اصلی بخش تحلیل آن صرفاً نمودار رسم شود کافیست؟

برای هر کدام از مراحل یعنی مرحله یک و مرحله دو باید منحنی جداگانه منتهی روی یک محور یا نمودار رسم گردد که بتوان آنها را با هم مقایسه نمود.

در پایان خاطر نشان می گردد که از شما دانشجوی محترم انتظار می رفت با توجه به توضیحات کتاب این موارد را خودتان تشخیص بدهید. بنابراین توجه داشته باشید که راهنمایی تا این حد موجب کاهش نمره عملی شما خواهد شد. دانشجویان محترم توجه داشته باشند صرفا موارد ابهام آمیز و غیر قابل تشخیص را سؤال کنند.

اطلاعیه فوری: ضمن عذرخواهی و طلب بخشش از دانشجویان گرامی بدینوسیله به اطلاع می رساند کلاس روز یکشنبه مورخ ۹۳/۰۸/۰۴ تشکیل نمی گردد. انشالله در اولین فرصت ممکن کلاس جبرانی آن برگزار خواهد شد.


پاسخ سؤال خ. ایزدگُشسب ( آزمایش واکنشهای هیجانی)

1- هریک از شما دو نفر باید بطور جداگانه تکلیف آزمایش را انجام دهد یعنی بر روی هم، دو سری تمام موارد آزمایش انجام شده باشد.

2- گزارش نهایی هر دو نفر بر روی یک برگ باشد. نتایج را در یک گزارش جمع بندی کنید و تحویل دهید.

3- نیاز به خلاصه نویسی در پشت برگه گزارش نمی باشد. فقط جمع بندی و نتیجه گیری را در گزارش بنویسید.


از آنجائیکه شرکت در کلاس درس های عملی اجباری می باشد، دانشجویان محترمی که این درس را گرفته اند باید تحت هر شرایطی در کلاس ها حضور یابند. قابل توجه است هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نیست. لذا افرادی که دارای مشکل جدی برای حضور در کلاس هستند بهتر است این درس را حذف نمایند و در ترم های آتی اخذ کنند.  نمره دو واحد عملی با توجه به نحوه عملکرد در تهیه وسایل آزمایش، کیفیت ارائه در کلاس، شیوه نتیجه گیری، مشارکت افراد گروه و حضور و  غیاب کلاسی،  در نظر گرفته می شود. بنابراین به دانشجویان عزیز توصیه می گردد حتماً در کلاس ها شرکت داشته باشند و برای ارائه آزمایش مربوط به خود با جدیت تلاش نمایند.

دانشجویان محترم دقت داشته باشند، چنانچه در زمان اجرای آزمایش در کلاس اشکال و ابهامی داشته باشند قابل قبول نیست. بنابراین هرگونه سوال و نکته ابهام آمیزی در خصوص آزمایش مربوط به خود دارند می توانند از طریق این وبلاگ مطرح نمایند و پاسخ دریافت کنند تا با مشکلی مواجه نگردند.

فاکتورهای مربوط به نمره دهی آزمایش ها به شرح زیر است:

۱- تشریح آزمایش و هدف آن

۲- کیفیت اجرای آزمایش (دقت در اجرا بعلاوه ابزار آزمایش)

۳- تحلیل یافته ها و نتیجه گیری (اشاره به مثال ها و مصادیق کاربردی آزمایش در زندگی)

۴- مدیریت زمان

۵- گزارش مکتوب نهایی (گزارش نهایی در یک صفحه A4 پشت و رو نوشته شده و در صورت لزوم باید شامل نمودار و جدول باشد. برای تحویل گزارش نهایی یک هفته فرصت خواهید داشت)

اعضای گروه دقت نمایند که مشارکت کلیه اعضاء در نمره دهی مد نظر گرفته خواهد شد. بنابراین لازم است اعضای گروه تقسیم کار نموده و همگی در فرایند آزمایش شرکت فعال داشته باشند. کلیه اعضای گروه باید آمادگی پاسخ به سوالات مربوط به آزمایش را داشته باشند.

دانشجویانی  که آزمایش آنها نیازمند تهیه ابزار خاصی است قبل از اقدام  برای تهیه  آن به نماینده کلاس مراجعه نمایند تا چنانچه ابزار مورد نظر در دانشگاه موجود است تحویل بگیرند. در صورتی که ابزار مورد نظر موجود نبود برای تهیه آن اقدام کنند. لازم است پس از پایان اجرای آزمایش ابزار را مجددا تحویل نماینده کلاس نمایند.

 نحوه کسر نمره مربوط به غیبت در کلاس های حضوری

تا دو جلسه، به ازای هر جلسه 0/25 مجموعا 0/5 نمره از نمره عملی کسر می گردد.

سه جلسه بعدی، به ازای هر جلسه 0/5 نمره مجموعا 1/5 نمره و در کل 2 نمره کسر می گردد.

افرادی که دارای شرایط استثنایی و بحرانی هستند می توانند شرح وضعیت خود را از طریق این وبلاگ یا بطور حضوری اعلام نمایند تا از حداکثر غیبت قابل قبول (البته با کسر نمره) برخوردار گردند. دانشجویان عزیز مستحضر هستند که طبق آئین نامه دانشگاه حضور در کلاس درس های عملی الزامی می باشد.

شیوه تنظیم گزارش نهایی آزمایش

گزارش نهایی آزمایش باید شامل این موارد باشد.

آزمایش شماره:....................... تاریخ اجرای آزمایش: .......................

اعضای گروه: 1- ............................ 2- ..............................  .............................

عنوان آزمایش: ...........................................................................................................

هدف آزمایش: ............................................................................................................

ابزار آزمایش:...............................................................................................................

ابزار آزمایش توسط اعضای گروه تهیه شده یا از ابزار موجود در دانشگاه استفاده شده است؟ ..........

تعداد آزمودنی: ............. نفر.

شرح وظایف اعضای گروه (تقسیم کار):

1- .........................................................................................................................

2- .........................................................................................................................

3- .........................................................................................................................

یافته های آزمایش:........................................................................................................

نتیجه گیری و مصادیق کاربردی: .......................................................................................

..............................................................................................................................

چنانچه آزمایش دارای جدول و نمودار می باشد در پشت همین برگه ارائه گردد.


تذکر مهم:

با توجه به آنکه تهیه وسایل آزمایش بر عهده دانشجو می باشد، لذا در اسرع وقت به نماینده کلاس یا جناب آقای حسین پور مراجعه نمایید تا اگر وسیله مورد نظر در وسایل آزمایشگاه روانشناسی موجود نبود، برای تهیه آن اقدام نمایید. لازم به یادآوری است در صورت عدم تهیه به موقع وسایل آزمایش، هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نمی باشد. بنابراین از آنجاکه فرصت اجرای آزمایش فقط یک بار می باشد، دانشجویان محترم توجه داشته باشند حداقل یک یا دو هفته زودتر برای تهیه وسایل آزمایش اقدام نمایند. 

تذکر مهم2: قابل توجه دانشجویان

به دنبال طرح مکرر سؤال درباره نحوه تنظیم بخش یافته ها در گزارش نهایی آزمایش شایان ذکر است:

یافته های آزمایش ممکن است از یک تا چند مورد باشد. به طور دقیقتر آنکه یافته ها از فرضیه های تحقیق پیروی می کنند، یعنی به ازای هر فرضیه یک یافته خواهیم داشت. در بخش یافته های آزمایش، باید نتایج و یافته های جزئی آزمایش به تفکیک بیان گردند. در بیان یافته ها از جدول و نمودار می توان استفاده نمود.  به عبارتی نتایج هر چند تا که باشند به صورت جدا جدا ارائه می گردند. در بخش یافته ها صرفاً به بیان عددی یا کیفی نتایج اشاره می گردد، در حالیکه در نتیجه گیری با استنباط از یافته های کمی و کیفی به تجزیه و تحلیل نتایج پرداخته شده و قضاوت کلی صورت می گیرد. در واقع با پیوند دادن یافته ها به همدیگر، یک نتیجه گیری کلی انجام می شود و یک بینش کلی حاصل می گردد. نتیجه گیری باید ما را به انتخاب راهکاری تازه در رابطه با مسأله تحقیق رهنمون شود.


ردیف

چهار رقم آخر شماره دانشجویی

نمره میانترم

واحد عملی

ملاحظات

1

5202

-

18

 

2

9950

4

17

 

3

5737

6

16/25

 

4

9545

-

-

غیبت بیش از سقف مجاز دانشگاه

5

5233

-

-

غیبت بیش از سقف مجاز دانشگاه

6

5243

-

20

 

7

5249

6

20

 

8

2770

6

18/25

 

9

1133

6

18

 

10

0022

-

19

 

 اطلاعیه آزمون میان ترم- چهارم خرداد ۹۳ 

بدین وسیله به اطلاع دانشجویان محترم می رساند آزمون میانترم از درس اول و آزمایش های تضاد و پس تصویر. خطای مولر لایر و آزمایش آستانه اختلافی (شماره شش) به عمل می آید.